GIRL between two paths in fores

Εκπαιδευτικό Τριήμερο: ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΔΥΟ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ

DULWICH  Dulwich Centre of Narrative Therapy and Communtiy Work, Australia.

 

logo            Ινστιτούτο Αφηγηματικής Ψυχοθεραπείας. Ελλάδα.

 

Εκπαιδευτικό τριήμερο

Ακούγοντας τις δύο ιστορίες της ζωής 

Θεραπευτικές συζητήσεις και εύρεση ακροατηρίου

για την προτιμώμενη ιστορία της ζωής

GIRL between two paths in fores

με την αφηγηματική θεραπεύτρια, επόπτρια και εκπαιδεύτρια

Yael Gershoni, M.Sc.

 

Ανοιχτή στο κοινό ΔΩΡΕΑΝ εκδήλωση

 Παρασκευή 20 Μαΐου 2016,  7.00 – 9.30 μ.μ.

Ξενοδοχείο “Metropolitan”,

Συνεδριακός χώρος “ΚΑΠΑ”

Βασ. Όλγας 65, 54642 Θεσσαλονίκη

 

 Εκπαιδευτικό Σεμινάριο

 Σαββατοκύριακο 21-22 Μαΐου 2016

Κέντρο Biennestar, Βασ.Όλγας 181, Θεσσαλονίκη

Πληροφορίες: www.narrativetherapy.gr,

 6955-103581, narrativetherapygr@gmail.com

To τρίημερο αναγνωρίζεται ως ΜΕΡΟΣ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ, ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΗΣ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, που οδηγεί στην πιστοποίηση Αφηγηματικού Θεραπευτή από το Dulwich Centre.

Α. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

 

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ

Πώς ακούμε διευρυμένα

κατά τη διάρκεια των θεραπευτικών συζητήσεων:

από τη θεωρία στην πράξη

Μία από τις προκλήσεις για τους θεραπευτές στις ψυχοθεραπευτικές συζητήσεις είναι πώς να ακούν τις ιστορίες των ανθρώπων που έρχονται να τους δουν. Ο Michael White, ιδρυτής της αφηγηματικής θεραπείας προτείνει εναλλακτικούς τρόπους ακρόασης που βοηθούν στην ενδυνάμωση και σύνδεσή του ομιλούντα με τους άλλους.

Μερικοί από αυτούς τους τρόπους οι οποίοι θα συζητηθούν σε αυτή τη διάλεξη είναι:

  • «Διπλή ακρόαση»: το να ακούς και να αναγνωρίζεις εκτός από την προβληματική ιστορία, επιπλέον και την ιστορία των προτιμήσεων του ενδιαφερόμενου και την ιστορία αντίστασής του στα προβλήματα.
  • Μη-γνώση: το να ακούς τον ομιλητή χωρίς να κάνεις ερμηνείες και υποθέσεις
  • Εξωτερική μαρτυρία: Υποστήριξη των συμμετεχόντων σε μία συζήτηση ώστε να ακούνε τον ομιλούντα με έμφαση σε αυτά που έχουν αξία για αυτόν και συνδεόμενοι μαζί του.

Εκτός όμως από την ακρόαση, ο θεραπευτής μπορεί να συμβάλει επιπλέον στο θεραπευτικό αποτέλεσμα και με τo να δίνει πίσω αυτά που ακούει μέσα από διάφορους τρόπους καταγραφής:

  • Διαχωρίζοντας τις δύο γραμμές ιστορίας, όταν κάνει περιλήψεις
  • Χρησιμοποιώντας τον «λευκό πίνακα» ή ακόμη γράφοντας επιστολές, βεβαιώσεις και γενικότερα έγγραφα.

Όλα αυτά θα συζητηθούν μέσα από παρουσίαση περιπτώσεων που θα διευκρινίζουν τη σύνδεση ιδεών και πρακτικής και ομαδικές συζητήσεις.

 

ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

1η Μέρα

Αναγνωρίζοντας και δουλεύοντας

με τις δύο ιστορίες της ζωής στην Αφηγηματική Θεραπεία.

Στην αφηγηματική θεραπεία πιστεύουμε ότι η ζωή είναι πολύ-ιστορική. Πιστεύουμε ότι πάντα υπάρχει παραπάνω από μία γραμμή ιστορίας για τη ζωή του κάθε προσώπου και για κάθε σχέση. Ακόμη και όταν οι άνθρωποι πιάνονται σε έναν περιορισμένο τρόπο θέασης της ζωής τους, καθώς παλεύουν με διάφορες κρίσεις, πάντοτε ξέρουμε ότι υπάρχουν εναλλακτικές ιστορίες. Υπάρχουν άλλα γεγονότα που συνδέονται με εναλλακτικούς τρόπους να υπάρχει κανείς –μία ιστορία που διαχωρίζεται από την «διαποτισμένη από το πρόβλημα ιστορία»

Μία από τις προκλήσεις για τον αφηγηματικό θεραπευτή είναι να μπορεί «ακούει διπλά» και να βρίσκει ανοίγματα τα οποία, μέσα από τις θεραπευτικές συζητήσεις, μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως εφόδια για να βοηθηθούν οι πελάτες να κατασκευάσουν δύο γραμμές ιστορίας: τη «διαποτισμένη από το πρόβλημα ιστορία» και την «προτιμώμενη ιστορία» – μία εναλλακτική ιστορία για τους προτιμώμενους τρόπου να υπάρχουν.

Σε αυτό το εργαστήριο, μέσα από παρουσιάσεις περιπτώσεων, θα περιγραφούν ιδέες για το πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τους ενδιαφερόμενους να προσδιορίσουν και να εξερευνήσουν τις δύο ιστορίες. Επιπλέον, θα έχουμε την ευκαιρία να κάνουμε εξάσκηση, μέσα από βιωματικές ασκήσεις, στο πώς να ακούμε, να προσδιορίζουμε και να κάνουμε ερωτήσεις που διερευνούν και φέρνουν κατανόηση στις ιστορίες ζωής των ενδιαφερόμενων.

 

2η Μέρα

Πώς να προσελκύουμε ένα ακροατήριο

για τις ιστορίες των προσώπων

Στην αφηγηματική θεραπεία πιστεύουμε στη «σχεσιακή ταυτότητα». Πιστεύουμε ότι η ταυτότητα των ανθρώπων κατασκευάζεται μέσα από σχέσεις.

Οι ιστορίες που κατασκευάζονται μέσα στο ιδιωτικό δωμάτιο των θεραπευτικών συζητήσεων χρειάζονται ένα ακροατήριο για να επικυρωθούν και να βιωθούν ως πιο αυθεντικές. Ένα ακροατήριο μπορεί να κάνει τις ιστορίες περισσότερο πλούσιες, πιο ευρείες και περισσότερο αληθινές. Ο Michael White διαμόρφωσε χάρτες εργασίας για να συμπεριλάβει ένα ακροατήριο στις θεραπευτικές συζητήσεις.

Θα χρησιμοποιήσουμε τις συζητήσεις επανένταξης στη μνήμη, τις προσδιοριστικές τελετές με τη βοήθεια εξωτερικών μαρτύρων καθώς και τη συγγραφή εγγράφων, γραμμάτων και βεβαιώσεων. Μέσα από την παρουσίαση περιπτώσεων και ιστοριών από την αίθουσα θεραπείας, θα περιγράψουμε και εξασκηθούμε στο πώς και πότε να αξιοποιούμε διαφορετικούς τρόπους προσέλκυσης ενός ακροατηρίου στις ιστορίες των ενδιαφερόμενων.

ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ ΩΣ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΤΟΥ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΟΥ ΘΕΡΑΠΕΥΤΗ.

 

Β. ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤHN ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΡΙΑ

Η Yael Gershoni, M.Sc. εργάζεται εδώ και 25 χρόνια ως εκπαιδεύτρια, επόπτρια και θεραπεύτρια, εφαρμόζοντας τις αφηγηματικές ιδέες και πρακτικές σε ένα ευρύ φάσμα προβλημάτων. Μεγάλο μέρος της δουλειάς της αφορά την εργασία με το τραύμα, την απώλεια, τη θεραπεία ζεύγους και τις γυναίκες που παλεύουν με διατροφικές διαταραχές.

Έχει μεταπτυχιακό δίπλωμα στην Οικογενειακή Θεραπεία από το Southern Connecticut State University.  Έχει εκπαιδευτεί και δουλέψει με μερικά από το μεγαλύτερα ονόματα της Οικογενειακής Θεραπείας, τους Colé Madanes,  Jay Haley και Peggy Penn.

Από το 1984 συμμετείχε ως επιστημονική συνεργάτης και από το 1994 ως συνιδιοκτήτρια του  Barcai Institute, the Center for Individual, Family and Marital Therapy, ενός κέντρου που παρέχει πιστοποιημένη εκπαίδευση στη θεραπεία, εποπτεία και θεραπεία για άτομα, ζευγάρια και οικογένειες.  Από το 1994 το Barcai Institute αποτελούσε πρωτοπόρο Ινστιτούτο στην διδασκαλία και εκπαίδευση της Αφηγηματικής πρακτικής στο Ισραήλ και η Yael έπαιξε σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του προγράμματος σπουδών του και τη διδασκαλία.

Από το 2014 συνεχίζει αυτόνομα την επαγγελματική της δραστηριότητα και την εκπαιδευτική της πρακτικής σε συνεργασία με το Dulwich Centre της Αυστραλίας.

Έχει δημοσιεύσει άρθρα σχετικά με την Αφηγηματική της δουλειά στα αγγλικά και τα εβραϊκά.

Η Yael οργάνωσε την πρώτη εκπαίδευση στην Αφηγηματική Ψυχοθεραπεία στο Barcai Institute σε στενή επαφή με το Michael White. Έχει εμπλακεί σε πολλές συζητήσεις με τον ίδιο για τις ιδέες και πρακτικές της Αφηγηματικής τόσο κατά τις εκπαιδευτικές του επισκέψεις στο Ισραήλ, όσο και κατά τις δικές της επισκέψεις για παρουσίαση της δουλειάς της στο Dulwich Centre της Αυστραλίας

Η Yael, μετά το θάνατο του White, συνεχίζει τη στενή της συνεργασία με το Dulwich Centre και τους Cheryl White και τον David Denborough. Συμμετέχει ως εκπαιδευτικό προσωπικό  στην εκπαίδευση της Αφηγηματικής πρακτικής  πέρα από το Ισραήλ, στη Ρουάντα, τη Σιγκαπούρη, το Χονγκ-Κονγκ, την Κίνα και την Ελλάδα.

 

Γ. ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

 

  • Χρόνος- Τόπος

       ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ – ανοιχτή στο ευρύ κοινό

             Παρασκευή 7.00 – 9.30 μ.μ.

             Ξενοδοχείο “Metropolitan”, Συνεδριακός χώρος “ΚΑΠΑ”

              Βασ. Όλγας 65, 54642 Θεσσαλονίκη

        ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

              Σάββατο: 11.00 π.μ. – 7.00 μ.μ.

              Κυριακή 10.00 π.μ. – 4.00 μ.μ.

              Ψυχοθεραπευτικό Κέντρο Biennestar

              Βασιλίσσης Όλγας 181,

              στο ύψος Μαρτίου (ανάμεσα σε Εμπορική τράπεζα και Βενζινάδικο)

 

  • Κόστος – Πληρωμή σεμιναρίου Σαββατοκύριακου

Δήλωση συμμετοχής μέχρι Τετάρτη 18 Μαΐου: 160 €

Δήλωση συμμετοχής μετά τη Τετάρτη 18 Μαΐου: 180 €

Υπάρχει περιορισμένος αριθμός θέσεων και θα κρατηθεί σειρά προτεραιότητας.

Παρακαλούμε πολύ για την έγκαιρη εγγραφή σας με έκπτωση!

α) προκαταβάλετε το ποσό των 50 ευρώ στο λογαριασμό της Τράπεζας Πειραιώς 5228-069522-814  στο όνομα ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ & ΚΥΠΡΟΥ. Αναφέρετε στην Τράπεζα κατά την κατάθεση τα ΟΝΟΜΑΤΑ αυτών για τους οποίους γίνεται η κατάθεση.  β) συμπληρώστε αίτηση και αποστείλετε τη με e-mail στην ηλεκτρονική διεύθυνση : narrativetherapygr@gmail.com, μέχρι την Τετάρτη 18 Μαΐου, μαζί με φωτοτυπία του καταθετηρίου πληρωμής.H αίτηση θα περιλαμβάνει ονοματεπώνυμο, επάγγελμα, φορέα από τον οποίο προέρχεστε – εφόσον δεν είστε ιδιώτης- καθώς και διεύθυνση, ΠΟΛΗ, τηλέφωνο και e-mail. Για ένα πρότυπο έντυπο αίτησης, δείτε στο site του Ινστιτούτου www.narrativetherapy.gr, στη στήλη ΝΕΑ, στα σχετικά με τα  σεμινάρια.

 

  • Πιστοποίηση – Επιπλέον υποστήριξη

– Σε όλους τους συμμετέχοντες θα δοθεί ΒΕΒΑΙΩΣΗ από το Ινστιτούτο Αφηγηματικής Ψυχοθεραπείας & Κοινοτικής Πρακτικής και το Dulwich Centre Αφηγηματικής Θεραπείας της Αυστραλίας.

– Τo σεμινάριο αναγνωρίζεται ως μέρος της εκπαίδευσης που οδηγεί στο ΠΤΥΧΙΟ ΤΟΥ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΟΥ ΘΕΡΑΠΕΥΤΗ.

– Στους νέους συμμετέχοντες θα δοθεί προκαταρκτικό ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ. Παρακαλούμε για την έγκαιρη εγγραφή σας ώστε να σας αποσταλεί το υλικό νωρίς.

 

  • Πληροφορίες για το σεμινάριο
www.narrativetherapy.gr 

Τηλ. 6955-103581

Μail: narrativetherapygr@gmail.com