Επιστημονικός Συντονιστής

Αδάµ Χαρβάτης είναι αφηγηματικός ψυχοθεραπευτής, ψυχολόγος, MSc Σχολικής Ψυχολογίας και διδάκτορας ψυχολογίας.

Έχει εκπαιδευτεί στις ψυχοθεραπευτικές μεθόδους Gestalt, Συστηµική Αναπαράσταση και στην Αφηγηµατική Ψυχοθεραπεία. Είναι ιδρυτής και επιστημονικός διευθυντής του Ινστιτούτου Αφηγηµατικής Ψυχοθεραπείας (Ελλάδα), το οποίο βρίσκεται σε σύνδεση με το Dulwich Centre της Αυστραλίας. Είναι επιστημονικός συντονιστής του προγράμματος εκπαίδευσης στην αφηγηµατική ψυχοθεραπεία στην Ελλάδα του Dulwich Centre της Αυστραλίας, του εκπαιδευτικού-θεραπευτικού κέντρου που διαμόρφωσε την Αφηγηµατική Ψυχοθεραπεία και εκπαιδευτής αφηγηµατικής θεραπείας. Είναι επίσης συν-ιδρυτής, συντονιστής και εκπαιδευτής στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Λαϊκή Σχολή Ψυχολογίας”.

Εργάζεται συμβουλευτικά – ψυχοθεραπευτικά με ενήλικους, παιδιά, ζευγάρια, οικογένειες, ομάδες και οργανισμούς από το 2000. Η προσπάθειά του είναι να δημιουργήσει ένα μη-ενοχοποιητικό περιβάλλον συζήτησης και διαπραγμάτευσης των ζητημάτων που απασχολούν τους ανθρώπους, ένα περιβάλλον συζήτησης που τους ενδυναμώνει να προχωρήσουν τη ζωή τους προς τις κατευθύνσεις ζωής που προτιμούν. Στις θεραπευτικές συζητήσεις από τη μια αναγνωρίζονται οι δυσκολίες (κάποιες φορές πολύ έντονες) που φέρνουν τα προβλήματα στη ζωή των ανθρώπων και από την άλλη παράλληλα οι άνθρωποι επανασυνδέονται με τις ικανότητες τους, τις αξίες τους και τις γνώσεις τους και προχωρούν τη ζωή τους.

Εργάζεται επίσης ως σχολικός ψυχολόγος σε σχολεία και με παιδιά και άτομα με αναπηρία αλλά και με επιχειρήσεις ως organizational coach και σύμβουλος-ψυχολόγος προσωπικού.  Έχει συντονίσει για το Ινστιτούτο Αφηγηματικής Ψυχοθεραπείας  τη δράση του Ινστιτούτου για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα SHELDON project, πρόγραμμα υποστήριξης για εφήβους με μαθησιακές δυσκολίες και συναισθηματικές / συμπεριφορικές δυσκολίες.

Έχει αποτελέσει ιδρυτικό µέλος και συμμετάσχει σε πολλές εθελοντικές πρωτοβουλίες για θέµατα κοινωνικά και ψυχικής υγείας, μερικές εκ των οποίων είναι η Οµάδα Εθελοντών για την Αναπηρία και το ∆ίκτυο Αυτοµόρφωσης για την Ψυχολογία.

Ακόµη, έχει διδάξει μαθήματα Σχολικής Ψυχολογίας, Γνωστικής Ψυχολογίας, Συμβουλευτικής Ψυχολογίας και Αφηγηματικής Ψυχοθεραπείας σε πέντε ελληνικά πανεπιστήμια (Αριστοτέλειο, Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Θεσσαλίας, Ελληνικό Ανοιχτό). Η μεθοδολογία που χρησιμοποιεί στα μαθήματά του στο Πανεπιστήμιο είναι βιωματική.

Έχει έξι δημοσιεύσεις σε ελληνόγλωσσα και ξενόγλωσσα επιστημονικά περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων. Έχει μεταφράσει το πρώτο βιβλίο αφηγηματικής ψυχοθεραπείας στην Ελλάδα, το “Τι είναι η Αφηγηματική Θεραπεία: Μία ευκολοδιάβαστη εισαγωγή” της Alice Morgan και έχει συν-συγγράψει ένα κεφάλαιο για την Αφηγηματική Θεραπεία στο βιβλίο «Σχολές Οικογενειακής – Συστημικής Θεραπείας».