Το πρόγραμμα διαρκεί δύο χρόνια και περιλαμβάνει:
A) Tριήμερα (ανοιχτή εκδήλωση + διήμερο σεμινάριο). 3 τριήμερα παρέχονται στους/στις συμμετέχοντες/ουσες κάθε χρονιά. Βασικοί εισηγητές είναι μέλη του Διεθνούς Προσωπικού του Dulwich Centre, του διεθνούς εκπαιδευτικού θεραπευτικού κέντρου της Αυστραλίας, που έχει εισηγηθεί την Αφηγηματική Θεραπεία.
[Τα τριήμερα σεμινάρια μπορεί να τα παρακολουθήσει κάποιος/α αυτόνομα, εφόσον ενδιαφέρεται για το συγκεκριμένο θέμα, ανεξάρτητα απο την παρακολούθηση του προγράμματος εξειδίκευσης]
Β) Ομαδική Εποπτεία. 8 συναντήσεις ομαδικής εποπτείας (online) των 3 ωρών κάθε μήνα παρέχονται στους/στις συμμετέχοντες/ουσες κάθε χρονιά. Οι συμμετέχοντες /ουσες που εργάζονται θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν τις εμπειρίες τους στην εφαρμογή των ιδεών και πρακτικών της Αφηγηματικής στη δουλειά τους. Για τους συμμετέχοντες /ουσες που δεν εργάζονται αυτή τη στιγμή, υπάρχει ειδική σειρά εργασιών που διαμορφώνονται, ώστε να βάλουν σε εφαρμογή τις ιδέες της Αφηγηματικής Θεραπείας.
Γ) Βιωματική Ομάδα: «Το Δέντρο της Ζωής». 8 ομαδικές βιωματικές συναντήσεις (online) των 2 ωρών κάθε μήνα παρέχονται στους/ στις συμμετέχοντες/ουσες στο πρώτο έτος. Αξιοποιείται η αφηγηματική πρακτική «Το Δέντρο της Ζωής». Πληροφορίες για αυτόν τον τρόπο δουλειάς θα βρείτε στα:
https://narrativetherapy.gr/wp-content/uploads/2015/01/to-dentro-ths-zwhs_greek-syntomh-paroysiash.pdf
https://narrativetherapy.gr/wp-content/uploads/2015/01/to-dentro-ths-zwhs_greek-leptomeres.pdf
Δ) Ενότητα Σύνδεσης Βιβλιογραφίας με την Πράξη. Αυτή παρέχεται στο δεύτερο έτος και περιλαμβάνει δύο βασικά στοιχεία:
α) Ανάγνωση βιβλιογραφίας και συγγραφή εργασιών. Αυτή η διαδικασία γίνεται σε στενή συνεργασία με επιμελήτρια –tutor από το διεθνές εκπαιδευτικό προσωπικό του Dulwich Centre της Αυστραλίας και του master Αφηγηματικής Θεραπείας του Πανεπιστημίου της Μελβούρνης, μέσω διαδικτύου (on-line).
Καταρχήν η ανάγνωση της βιβλιογραφίας αφορά 10 θέματα και καταλήγει σε 10 μικρές εργασίες-αναστοχασμούς των 500 περίπου λέξεων (οι οποίες αποτελούν στην ουσία απαντήσεις σε μία σειρά από ερωτήσεις που στόχο έχουν να συνδέσουν τη θεωρητική γνώση των συμμετεχόντων με την πρακτική).
Η πρακτική αυτή δεν είναι απαραίτητο να είναι κλασσική ψυχοθεραπευτική πρακτική, θα πρέπει όμως να είναι πρακτική. Για παράδειγμα, μπορεί να αφορά το συντονισμό κάποιας εκπαιδευτικής ομάδας, η οποία θα οργανωθεί και θα συντονιστεί με βάση τις αρχές και τις πρακτικές της Αφηγηματικής Θεραπείας. Μπορεί να αφορά επίσης μία practice-research (που είναι μία συγκεκριμένη αφηγηματική μεθοδολογία πρακτικής υποστηρικτικής έρευνας για / με ανθρώπους που βιώνουν συγκεκριμένες κοινωνικές, επαγγελματικές ή “ψυχολογικές” δυσκολίες). Τέτοιου τύπου πρακτικές έρευνες έχουν οργανωθεί με επιτυχία από συμμετέχοντες προηγούμενων κύκλων του προγράμματός μας με την υποστήριξή μας. Η Επιμελήτρια- Υποστηρίκτρια της ενότητας πιστοποίησης και ο επιστημονικός συντονιστής του προγράμματος στην Ελλάδα με χαρά θα συζητήσουν τέτοιες και άλλες εναλλακτικές προτάσεις από τους/τις συμμετέχοντες /ουσες.
Στην πορεία μία από αυτές τις εργασίες θα διευρυνθεί στις 1000 λέξεις.
Η όλη διαδικασία θα καταλήξει σε μία μεγαλύτερη τελική εργασία των 5000 λέξεων με θέμα επιλογής του/της συμμετέχοντα/ουσας. Αυτή θα είναι και η τελική εργασία, η οποία θα παρουσιαστεί στο τέλος των δύο χρόνων.
β) E-εποπτείες με την tutor του προγράμματος. Αυτή η διαδικασία περιλαμβάνει δύο online εποπτείες με την Επιμελήτρια – Υποστηρίκτρια (tutor) της ενότητας αυτής καθώς και μία τελική δια ζώσης εποπτεία κατά την παρουσίαση των εργασιών.
Λογική διαμόρφωσης του προγράμματος
To πρόγραμμά μας είναι έτσι διαμορφωμένο ώστε να σας δώσει μία στιβαρή πρακτική δυνατότητα να ασκείτε αποτελεσματικά και με κατανόηση τη ψυχοθεραπευτική πρακτική. Είναι ένα πρόγραμμα που διευκρινίζει σαφώς το θεωρητικό πλαίσιο, είναι όμως κυρίως προσανατολισμένο στην πράξη και στόχος του είναι να δώσει εργαλεία και γνώσεις ώστε οι απόφοιτοί μας να ασκούν τη ψυχοθεραπευτική πρακτική με αίσθηση εμπιστοσύνης.
Βασικά πλεονεκτήματα, λοιπόν, είναι η έμφαση στην πρακτική δυνατότητα εφαρμογής και ότι αυτή δίνεται σε σύντομο χρονικό διάστημα και με οικονομικό τρόπο.