Σχολική Ψυχολογία / Παιδαγωγική

Εδώ θα βρείτε υλικό το οποίο μπορεί να χρησιμεύσει σε  εκπαιδευτικούς γενικής & ειδικής αγωγής και σε ψυχολόγους που εργάζονται στην εκπαίδευση ή με θέματα μάθησης. Το υλικό που παρουσιάζεται εδώ ΔΕΝ είναι πάντοτε εμπνεόμενο από την αφηγηματική συμβουλευτική & πρακτική. Είναι όμως υλικό το οποίο συχνά έχουμε δώσει σε εκπαιδευτικούς ή εκπαιδευτικούς ψυχολόγους κατά τη συνεργασία μας με αυτούς και συχνά η επανατροφοδότηση που πήραμε ήταν ότι τους ήταν χρήσιμο. . Είναι υλικό που προσπαθούμε να είναι πρακτικό και τώρα το αναρτούμε εδώ ώστε να έχουν ελεύθερη πρόσβαση όλοι όσοι ενδιαφέρονται και το χρειάζονται. Ότι είναι παραγωγή του Ινστιτούτου Αφηγηματικής Ψυχοθεραπείας ή του Αδάμ Χαρβάτη, μπορείτε να το χρησιμοποιείτε ελεύθερα αναφέροντας απλά το συγγραφέα ή παραγωγό του.

Θέματα:

ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΣ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ

ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΕ ΟΜΑΔΕΣ

ΕΝΘΑΡΡΥΝΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΗ

ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Για το BULLYING προτείνουμε επίσης να δείτε και το ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ της ΚΑΡΑΒΟΛΤΣΟΥ Α. ΑΘΗΝΑΣ (δείτε π.χ. στο http://blogs.sch.gr/kyriakou/files/2013/02/sxolikos_ekfovismos.pdf)

ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΓΓΡΑΦΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΙΑΚΗΣ ΠΕΙΘΑΡΧΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Word-2-iconΕργασία Αποκατάστασης για το σπίτι σε περίπτωση παραβατικής συμπεριφοράς

(Το παραπάνω έγγραφο αποτελεί οδηγό επίσης για Συνεδριάσεις Αποκατάστασης αλλά και για Συζητήσεις Διαμεσολάβησης σε περίπτωση συγκρούσεων ή αντιθέσεων μεταξύ μαθητών ή μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών. Στις συνεδριάσεις αποκατάστασης προσθέτουμε και ένα τμήμα που αφορά την εναλλακτική ιστορία του μαθητή)

ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ / ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΥΝ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Για τους μαθητές με αναπηρία / ειδικές ανάγκες μπορεί κανείς να αξιοποιήσει το buddy system (σύστημα δημιουργίας φίλων).

  • Ενδιαφέρουσες σχετικές σύντομες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο Back to School: Buddy System» του Adam Harris (βρείτε το στο https://www.asiam.ie/back-school-buddy-system )
  • Αφού διαβάσετε το παραπάνω κείμενο μπορείτε να πάρετε ιδέες για το πώς θα εφαρμόσετε το Buddy System από τα κείμενα που υπάρχουν παραπάνω και αφορούν το πώς φτιάχνει κανείς anti-bullying ομάδες στο δημοτικό και στο γυμνάσιο. (Δεν υπονοούμε ότι το Buddy System και οι ομάδες anti-bullying είναι το ίδιο πράγμα. Απλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κοινές ιδέες στον τρόπο διαχείρισης των ομάδων των παιδιών και τα παραπάνω κείμενα έχουν σχετικές λεπτομέρειες).
  • Στην περίπτωση που θα θελήσετε να φτιάξετε ένα σύστημα υποστήριξης buddies γύρω από ένα μαθητή με αναπηρία μπορεί να χρειαστεί (μετά από άδεια του μαθητή και των γονιών του) να εξηγήσετε κάποιες από τις ιδιαιτερότητες της αναπηρίας (αποφεύγοντας όσο μπορείτε τον παθολογικό λόγο που χρησιμοποιούν συχνά τα διαγνωστικά εγχειρίδια ή τα κείμενα ειδικών)

ΘΕΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Ευχαρίστως μετά από επικοινωνία μαζί μας  (narrativetherapygr@gmail.com) να σας στείλουμε υλικό που αυξάνει τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα και το οποίο αφορά συγκεκριμένα μαθήματα.

  • Μαθηματικά: Μεταφράσεις σχεδίων μαθημάτων με τη μέθοδο του problem solving
  • Γλώσσα:

α) Υλικό για τη σύνδεση του μαθήματος της γλώσσας με την οικογένεια

β) Υλικό Επικοινωνιακής Μεθόδου για τη διδασκαλία της γλώσσας  (Διδασκαλία της λειτουργικής χρήσης της γλώσσας)

Για το τελευταίο παραπέμπουμε επίσης στο σάιτ του σχολικού σύμβουλου  Γιάννη Κολέτου.

Δείτε στο : http://users.sch.gr/ikoletos/index.htm  και επιλέξτε: Διδακτικές δραστηριότητες -προτάσεις- δοκιμές.

Και ακόμη πιο ειδικά στο: http://users.sch.gr/ikoletos/agathok/glxar/inxar.htm και μετά στο:  http://users.sch.gr/ikoletos/agathok/glxar/periex/periexo.htm

 

ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΑΜΕΑ & ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΠΟΥ ΒΙΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ