Εκπαιδευτικό ONLINE τριήμερο: ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Εκπαιδευτικό ONLINE τριήμερο

ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

madness


με τους συνεργάτες του Dulwich Centre Αφηγηματικής θεραπείας

Κασσάνδρα Πήτερσεν, Ψυχολόγο, MSc Αφηγηματικής Ψυχοθεραπείας από το University of Melbourne, επόπτρια και εκπαιδεύτρια

Αδάμ Χαρβάτη, ψυχολόγο, MSc, PhD, επιστημονικό συντονιστή του ΙΑΨ

 

  • Ανοιχτή στο κοινό ΔΩΡΕΑΝ διάλεξη – εκδήλωση

“Προκλητικές καταστάσεις σε μία περίπτωση βουλιμίας”

Παρασκευή 11 Μαρτίου,  19.00 – 21.30 – ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ

Διαβάστε παρακάτω, στο Γ 2, σχετικά με τον τρόπο σύνδεσης στην ανοιχτή εκδήλωση
ή στείλτε μας ένα email που θα δηλώνετε το ενδιαφέρον σας στο:
narrativetherapygr@gmail.com.

 

  • Εκπαιδευτικό Σεμινάριο      

“Προκλητικές καταστάσεις στην ψυχοθεραπεία”

Σάββατο 12 Μαρτίου, 11.00 – 19.00 – ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ

Κυριακή 13 Μαρτίου, 10.00 – 16.00 – ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ

 

Πληροφορίες:

narrativetherapygr@gmail.com

τηλ. 6977-186936, Άννα Μήλιου, γραμματέας του ΙΑΨ

τηλ. 6955-103581, Αδάμ Χαρβάτης, επιστημονικά υπεύθυνος ΙΑΨ

 

Το σεμινάριο μπορείτε να τo παρακολουθήσετε αυτόνομα χωρίς καμία άλλη υποχρέωση, εντάσσεται όμως και στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος που οδηγεί στο πτυχίο του αφηγηματικού ψυχοθεραπευτή, ένα πρόγραμμα σύντομο, μεστό, ουσιαστικό και οικονομικό.  

 

Δείτε παρακάτω:

Α. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ & ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

Β. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ/ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ

Γ1. ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

  1. Χρόνος -Τόπος
  2. Κόστος- Πληρωμή σεμιναρίου

Γ2. ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ

  1. Για την ανοιχτή εκδήλωση
  2. Για το σεμινάριο

Γ3. ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ  γενικές

  1. Πιστοποίηση – επιπλέον υποστήριξη
  2. Αίτηση εγγραφής

Α. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ

Συχνά στη δουλειά με νέους ανθρώπους που ταλαιπωρούνται από παραπλανητικές ιδέες και καταστάσεις, όπως στην περίπτωση της βουλιμίας, οι θεραπευτές βρίσκονται αντιμέτωποι με πολύπλοκες και προκλητικές καταστάσεις ή αιτήματα.

Συγγενείς ή φίλοι, παρόλο που μπορεί να αναγνωρίζουν ότι ένας αγαπημένος τους άνθρωπος, αντιμετωπίζει στη ζωή του προβλήματα που προκύπτουν από τις ιδέες και απαιτήσεις της βουλιμίας, παρόλα αυτά ίσως δυσκολεύονται να βρουν εποικοδομητικούς τρόπους να επικοινωνήσουν την πρόθεσή τους να βοηθήσουν. Όταν μάλιστα το ίδιο το πρόσωπο, παρόλο που αναγνωρίζει την ύπαρξη των αρνητικών επιδράσεων στην ζωή του, δυσκολεύεται να ζητήσει την υποστήριξη που θα επιθυμούσε, τότε η πρόσκληση στην θεραπεία φαίνεται να χρειάζεται ιδιαίτερο χειρισμό. Επιπλέον, μπροστά σε µια διάγνωση βουλιμίας, δεν είναι σπάνιο ο νέος άνθρωπος να θεωρηθεί «διαταραγμένος» ή «άρρωστος». Ταυτόχρονα, οι γονείς και φίλοι μπορεί να ταλαιπωρούνται από αισθήματα αγωνίας και ενοχής, τα οποία τους οδηγούν να λειτουργούν με έναν τρόπο που φαίνεται να ενισχύει την επιβίωση των προβλημάτων. Στην περίπτωση αυτή οι κυρίαρχες ιστορίες περιλαμβάνουν µόνο τις αναποδιές και τα αρνητικά χαρακτηριστικά των ανθρώπων.

Όμως αν και οι εναλλακτικές ιστορίες της αντίστασης απέναντι στα προβλήματα μπορεί να είναι αρχικά αθέατες, αυτές υπάρχουν. Με την αποδόµηση των κυρίαρχων ιστοριών και την πλούσια περιγραφή των εναλλακτικών, οι άνθρωποι έρχονται σε επαφή µε γνώσεις, δεξιότητες και αξίες τους και ανοίγονται δρόμοι για την επίλυση των προβλημάτων και την ανασυγγραφή των ζωών και σχέσεών τους. Ακόμα συχνά χρειάζεται να προετοιμάσουμε το έδαφος για την περίπτωση που τα προβλήματα, παρά την βελτίωση, επιχειρήσουν να επιστρέψουν δριμύτερα στην ζωή του ενδιαφερόμενου.

Θα γίνει παρουσίαση κλινικού περιστατικού και ταυτόχρονη αναφορά σε θεωρητικές έννοιες και πρακτικές της αφηγηματικής θεραπείας.

 

ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

Συχνά οι θεραπευτές βρίσκονται αντιμέτωποι με προκλήσεις που δεν περιγράφονται στα ψυχοθεραπευτικά εγχειρίδια αλλά και ούτε γίνονται ορατές στις εμπειρίες που έχουν στη βασική εκπαίδευσή τους.

Η Αφηγηματική ψυχοθεραπεία ξεκινώντας από μία στάση σεβασμού και επικέντρωσης στις λύσεις προσφέρει θεραπευτικές πρακτικές που απελευθερώνουν, αποδομούν την ανισότητα θεραπευτή-ενδιαφερόμενου, και προσπερνούν την απογοήτευση και την ενοχή.

Χρήσιμοι βοηθοί στην αντιμετώπιση προκλητικών καταστάσεων στην ψυχοθεραπεία μπορούν να είναι πρακτικές όπως:

  • Η ανάδειξη του νοήματος που  έχει για τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο μία πράξη ή έκφραση του, ακόμη και αν αυτή καταρχήν φαίνεται «αρνητική» (Το απόν αλλά υπονοούμενο) .
  • Η ανάδειξη του νοήματος που μπορεί να έχει μία «αποτυχία» του ενδιαφερόμενου να ανταποκριθεί σε νόρμες και κοινωνικές επιταγές για το πώς πρέπει να ζει και να φέρεται (Συζητήσεις για την αποτυχία).
  • Η αναγνώριση ιδεών και τρόπων συζήτησης για τη ζωή που επηρεάζουν τη δημιουργία των προβλημάτων και η αποδόμηση των ιδεών αυτών μέσω της διερεύνησης των συνεπειών τους αλλά και των ιδιαίτερων “συμφερόντων” που αυτές μπορεί να εξυπηρετούν (Συζητήσεις αποδόμησης)

Στο παρόν σεμινάριο θα παρουσιαστούν οι παραπάνω πρακτικές, θα συζητηθούν οι εφαρμογές τους σε δύσκολες καταστάσεις στην ψυχοθεραπεία. Στη διάρκεια της ανοιχτής εκδήλωσης και του σεμιναρίου θα δούμε εφαρμογές των παραπάνω σε θέματα όπως: «απρόθυμοι πελάτες», επάνοδος προβλημάτων, δυσκολίες από το πλαίσιο υποστήριξης των συμβουλευόμενων κ.α.

Oι συμμετέχοντες/ουσες θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν τρόπους με τους οποίους μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις πρακτικές αυτές στη δική τους θεραπευτική πρακτική και στο δικό τους θεωρητικό-θεραπευτικό πλαίσιο.

Το σεμινάριο λοιπόν θα είναι χρήσιμο για θεραπευτές και εκπαιδευόμενους θεραπευτές ποικίλων θεραπευτικών κατευθύνσεων. Θα εντάξει επίσης την παρουσίαση των συγκεκριμένων θεραπευτικών πρακτικών μέσα στη γενικότερη θεώρηση και πρακτική της αφηγηματικής ψυχοθεραπείας.

Το σεμινάριο περιλαμβάνει ανάμεσα σε άλλα βιωματικές ασκήσεις, παραδείγματα περιπτώσεων, παρουσίαση υλικού δουλειάς με θεραπευόμενους , πρακτική εργασία με ομάδα.

ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ ΩΣ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΟΥ ΘΕΡΑΠΕΥΤΗ.

ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ DULWICH CENTRE.

 

Β. ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ

ΑΔΑΜ ΧΑΡΒΑΤΗΣ είναι ψυχολόγος, MSc Σχολικής Ψυχολογίας, διδάκτορας ψυχολογίας και αφηγηματικός ψυχοθεραπευτής. Έχει εκπαιδευτεί στις ψυχοθεραπευτικές μεθόδους  Gestalt,  Συστημική Αναπαράσταση και στην Αφηγηματική Ψυχοθεραπεία. Είναι επιστημονικός συντονιστής του Ινστιτούτου Αφηγηματικής Ψυχοθεραπείας (Ελλάδα) και του προγράμματος εκπαίδευσης στην αφηγηματική ψυχοθεραπεία στην Ελλάδα του Dulwich Centre της Αυστραλίας. Έχει εκπαιδεύσει επαγγελματίες στην Αφηγηματική Ψυχοθεραπεία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Έχει δεκαπενταετή και πλέον εμπειρία ψυχοθεραπευτικής και συμβουλευτικής εργασίας στον ιδιωτικό τομέα και σε δημόσιους / μη κυβερνητικούς φορείς με ενήλικους, παιδιά / εφήβους (με και χωρίς ειδικές ανάγκες), οικογένειες, ομάδες, εκπαιδευτικούς και σχολεία καθώς και οργανισμούς και επιχειρήσεις.

Έχει υπάρξει βιωματικός επιμορφωτής σε σειρά επιμορφωτικών προγραμμάτων πολλά εκ των οποίων έχουν οργανωθεί από Πανεπιστήμια. Έχει διδάξει μαθήματα Σχολικής Ψυχολογίας και Συμβουλευτικής Ψυχολογίας καθώς και Αφηγηματική Ψυχοθεραπεία σε πέντε ελληνικά πανεπιστήμια (Αριστοτέλειο, Μακεδονίας, Ιωαννίνων, Θεσσαλίας, Ελληνικό Ανοιχτό) χρησιμοποιώντας βιωματική μεθοδολογία.

Έχει δημοσιεύσεις σχετικές με τη συμβουλευτική, την ψυχοθεραπεία και τη σχολική ψυχολογία σε ελληνόγλωσσα και ξενόγλωσσα επιστημονικά περιοδικά. Είναι συντονιστής στην Ελλάδα του Ευρωπαϊκού προγράμματος  SHELDON για παιδιά και εφήβους με μαθησιακές και συμπεριφορικές δυσκολίες.

Η ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ ΠΗΤΕΡΣΕΝ είναι Ψυχολόγος, MSc Αφηγηματικής Ψυχοθεραπείας από το University of Melbourne, επόπτρια και εκπαιδεύτρια.

Είναι μέλος του Διεθνούς Διδακτικού Προσωπικού του Πανεπιστημίου της Μελβούρνης (University of Melbourne) για το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Αφηγηματικής Ψυχοθεραπείας & Κοινοτικής Πρακτικής. Επίσης είναι Επιστημονική Συνεργάτης του Dulwich Center, (Adelaide, Australia) και του Ινστιτούτου Αφηγηματικής Θεραπείας (ΙΑΨ).

Iδιωτεύει ως Αφηγηματική ψυχοθεραπεύτρια και επόπτρια, παρέχοντας υπηρεσίες ψυχοθεραπείας σε ενήλικες, εφήβους, οικογένειες, ομάδες και οργανισμούς και εποπτεία σε συναδέλφους ψυχολόγους. Παράλληλα εργάζεται ως Εκπαιδεύτρια Αφηγηματικής θεραπείας, και εισηγήτρια Σεμιναρίων στον Τομέα Ψυχικής Υγείας.

Έχει διδάξει μαθήματα Αφηγηματικής Θεραπείας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, (Τμήμα Ψυχολογίας), στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο Βόλο (Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής), στο European University of Cyprus (Τμήμα Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών), καθώς και στο Ανοιχτό Λαϊκό Πανεπιστήμιο (Ακαδημία Πολιτών).

Έχει πολυετή εμπειρία στην συμβουλευτική και τον συντονισμό ομάδων, καθώς έχει εργαστεί στον Συμβουλευτικό Σταθμό του Δήμου Καλαμαριάς και σε άλλα ιδιωτικά κέντρα ψυχολογικής υποστήριξης. Παρείχε υπηρεσίες συμβουλευτικής στα στελέχη και τους εργαζομένους της εταιρίας Media Markt Θεσσαλονίκης. Επίσης έχει εργαστεί σε δομές δημοσίου φορές, παρέχοντας ψυχοκοινωνική υποστήριξη σε άτομα με αναπηρίες (Κ.Α.Α.Π.Α.Θ) καθώς και σε άτομα με προβλήματα χρήσης ψυχοτρόπων ουσιών.

Άρθρα σχετικά με την πρακτική της έχουν δημοσιευτεί στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό, International Journal of Narrative Therapy and Community Work, Dulwich Centre Publications.

 

Γ 1 . ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ 

·        Χρόνος- Τόπος 

Ανοιχτή στο κοινό διάλεξη

Παρασκευή 11 Μαρτίου,  19.00 – 21.30 – ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ

Εκπαιδευτικό Σεμινάριο         

Σάββατο 12 Μαρτίου, 11.00 – 19.00 – ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ

Κυριακή 13 Μαρτίου, 10.00 – 16.00 – ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ

 

·        Κόστος  – Πληρωμή σεμιναρίου Σαββατοκύριακου

Δήλωση συμμετοχής μέχρι την Πέμπτη 3 Μαρτίου: 160 €

Δήλωση συμμετοχής μετά την Πέμπτη 3 Μαρτίου: 180 €

Υπάρχει περιορισμένος αριθμός θέσεων και θα κρατηθεί σειρά προτεραιότητας.

Παρακαλούμε πολύ για την έγκαιρη εγγραφή σας με έκπτωση!

α) προκαταβάλετε το ποσό των 160 ή 180 ευρώ στο λογαριασμό της Τράπεζας Πειραιώς 5228-069522-814,  IBAN GR54 0172 2280 0052 2806 9522 814 στο όνομα ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ & ΚΥΠΡΟΥ. Αναφέρετε στην Τράπεζα κατά την κατάθεση τα ΟΝΟΜΑΤΑ αυτών για τους οποίους γίνεται η κατάθεση.

β) συμπληρώστε αίτηση και αποστείλτε τη με e-mail στην ηλεκτρονική διεύθυνση : narrativetherapygr@gmail.com μαζί με φωτοτυπία του καταθετηρίου πληρωμής.

H αίτηση θα περιλαμβάνει ονοματεπώνυμο, επάγγελμα, φορέα από τον οποίο προέρχεστε – εφόσον δεν είστε ιδιώτης- καθώς και διεύθυνση, ΠΟΛΗ, τηλέφωνο και e-mail. Την αίτηση εγγραφής θα τη βρείτε παρακάτω.

 

Γ 2. ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ

         Α. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ

15 λεπτά πριν την έναρξη της ανοιχτής εκδήλωσης πατήστε τον ειδικό σύνδεσμο (link) και θα συνδεθείτε αυτόματα στο ΖΟΟΜ. Συνδεόμαστε 15 λεπτά πιο πριν, ώστε να βεβαιωθούμε ότι όλα λειτουργούν καλά με τη σύνδεσή σας.

Στείλτε μας ένα email που θα δηλώνετε το ενδιαφέρον σας για την ανοιχτή εκδήλωση στο:
narrativetherapygr@gmail.com και θα σας αποστείλουμε το σύνδεσμο την Πέμπτη 10 Μαρτίου.

 

         Β. ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟΥ

  1.  Μετά την εγγραφή σας στο σεμινάριο, μας στέλνετε ένα e–mail (στο narrativetherapygr@gmail.com), στο οποίο μας ενημερώνετε για την εγγραφή σας.
  2. Μια μέρα πριν το σεμινάριο σας στέλνουμε το σύνδεσμο (link), o οποίος θα σας επιτρέψει να συνδεθείτε μαζί μας μέσω της πλατφόρμας ZOOM.
  3. Kατεβάστε το “Zoom client for meetings“ από αυτό το λινκ. Θα σας πάρει μερικά δευτερόλεπτα αλλά παρακαλώ μην το αφήσετε τελευταία στιγμή: https://zoom.us/download
  4. 15 λεπτά πριν την έναρξη του σεμιναρίου, πηγαίνετε στο μέιλ που σας στείλαμε πατήστε τον ειδικό σύνδεσμο (link) και θα συνδεθείτε αυτόματα στο ΖΟΟΜ. Συνδεόμαστε 15 λεπτά πιο πριν, ώστε να βεβαιωθούμε ότι όλα λειτουργούν καλά με τη σύνδεσή σας
             Για να περάσετε όμορφα, να το ευχαριστηθείτε και να ωφεληθείτε το μέγιστο από το διαδικτυακό σεμινάριό μας,  συστήνουμε τα παρακάτω:

  • α) Το πιο σημαντικό ?: Φροντίστε να είσαστε σε ένα μέρος όπου έχετε καλό σήμα
  • β) Χρησιμοποιήστε φορητό υπολογιστή ή σταθερό υπολογιστή αν μπορείτε, γιατί υπάρχουν ορισμένες λειτουργίες που δεν λειτουργούν  καλά εάν χρησιμοποιείτε Ipad ή το τηλέφωνό σας.
  • β) Βεβαιωθείτε ότι ο υπολογιστής σας διαθέτει κάμερα και μικρόφωνο, καθώς είναι απαραίτητα για το διαδραστικό σεμινάριο
  • γ) Φροντίστε να έχετε καλό φωτισμό στο χώρο από τον οποίο θα συνδεθείτε, χωρίς να έχετε παράθυρο πίσω σας.  Τα ακουστικά μπορούν να βοηθήσουν στην αποφυγή θορύβου στο παρασκήνιο

 

Γ 3 . ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ γενικές

·        Πιστοποίηση – Επιπλέον υποστήριξη

– Σε όλους τους συμμετέχοντες θα δοθεί ΒΕΒΑΙΩΣΗ από το Ινστιτούτο Αφηγηματικής Ψυχοθεραπείας & Κοινοτικής Πρακτικής.

– Τo σεμινάριο αναγνωρίζεται ως μέρος της εκπαίδευσης που οδηγεί στο ΠΤΥΧΙΟ ΤΟΥ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΟΥ ΘΕΡΑΠΕΥΤΗ.

– Στους νέους συμμετέχοντες θα δοθεί προκαταρκτικό ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ. Παρακαλούμε για την έγκαιρη εγγραφή σας ώστε να σας ενημερώσουμε νωρίς)

·        Πληροφορίες για το σεμινάριο 

narrativetherapygr@gmail.com

τηλ. 6977-186936, Άννα Μήλιου, γραμματέας του ΙΑΨ

τηλ. 6955-103581, Αδάμ Χαρβάτης, επιστημονικά υπεύθυνος ΙΑΨ

Για να συμμετέχετε στο Σεμινάριο κατεβάστε την αίτηση εδώ  .